Google Adwords

De annoncer, som man ser øverst eller nederst i Googles søgeresultater, kaldes Google AdWords og er baseret på Pay Per Click (PPC). Man betaler dermed for de klik, som annonce tiltrækker, og som sender de potentielle kunder videre til den korrekte landingsside.

Yderst effektiv markedsføring direkte til din mest relevante målgruppe.

Adwords er Googles største annonceringsplatform på nettet. Som annoncør vælger du selv de søgeord, som din annonce skal vises på. Hvis du for eksempel sælger festsange, skal du selvfølgelig købe det ord, men du kunne også med fordel købe ord som sangskjuler, konfirmation og bryllup. Det er nemlig meget sandsynligt, at brugerne vil være interesseret i dine festsange, hvis de søger på nogle af de andre ord. Jo mere du betaler for dine AdWords, jo højere oppe på listen ender du.

Det har også indflydelse på din placering, hvor mange brugere der klikker på din annonce. Google kigger også på, om dine søgeord er relevante for din landingsside. Den skal nemlig indeholde de samme ord, som der søges på, så Google opfatter din landingsside som relevant. Der skal som regel et godt forarbejde til, men resultatet er til gengæld også effektivt. Du kommer i kontakt med brugere, der allerede er interesseret i dit produkt, og du skal kun betale, hvis de klikker videre til din landingsside.

Du betaler kun for resultater

Uanset hvor mange visninger din annonce får, skal du kun betale, når en bruger klikker sig videre til din landingsside. Det betyder, at visning af din annonce til useriøse eller uinteresserede brugere ikke koster dig noget. Du betaler kun, når der sker en handling. Du kan også selv fastsætte, hvor meget du maksimalt vil bruge på dine annoncer. Når dit maksimum er nået i én måned, holder Google op med at vise annoncerne indtil næste måned. På den måde løber dit markedsføringsbudget ikke løbsk, selvom du har fundet de perfekte søgeord og skrevet en fantastisk annoncetekst.

Få mest muligt ud af AdWords og dit markedsføringsbudget

Jo bedre du kender systemet og de næsten ubegrænsede optimeringsmuligheder, desto større afkast vil du få af dine investeringer. Ved konstant at overvåge og analysere dine kampagner, kan du løbende tilrette og udvikle dem, så du får mest muligt ud af dit budget. I nogle tilfælde kan det være klikprisen, dagsbudgettet eller selve kampagnestrukturen, der skal justeres. Andre gange kan det være selve annoncerne eller søgeordene, der skal optimeres. Det kan også være, at det er din landingsside, som skal optimeres, så brugerne ikke bare ser på den, men også køber dit produkt. Hvis du i din virksomhed ikke selv har de resurser eller den ekspertviden, der skal til for at varetage den daglige drift af AdWords-kampagnerne, kan det være en god investering at få en professionel partner, det kan sikre, at dine kampagner har den optimale opsætning.

Vi hjælper dig

På baggrund af mange års erfaring med kæmpemæssige kampagner og lige så store budgetter, kan vi hjælpe dig med alle aspekter af din AdWords-annoncering.

Vi hjælper dig blandt andet med:

  • Søgeordsanalyser og dataindsamling
  • Opsætning af kampagner, annoncer og landingssider
  • Vedvarende optimering af budgetter, annoncer og landingssider
  • Udvikling af en AdWords-strategi, der støtter de øvrige forretningsmål.

Vi sørger også for hele tiden at optimere alt fra klikpriser, bud og budgetter til annoncetekster og landingssider, så du hele tiden udnytter din AdWords annoncering optimalt.